A Life to Live

Alla inlägg den 9 oktober 2013

Av Livsturisten - 9 oktober 2013 23:28

Eftersom jag är i en svacka igen så blev det ingen uppdatering vare sej på tisdagen eller onsdagen (ännu). Tänkte därför komma ikapp lite nu.


Igår (tisdag) morse fick jag sova till 7. Men, sen var Gucci riktigt bestämd på att NU måste jag upp, så han fick komma ut o kissa.
Väckte sambon vid 7:30, så han skulle hinna med frukost osv i lugn o ro, innan vi skulle åka till Danderyds sjukhus.


Vi kom sen iväg hemifrån i senaste laget... fick gå tillbaka in igen, då jag glömt ta med parkeringspengar... och så stannade vi till på macken och köpte tuggummi... annars klättrar sambon på väggarna.

(då han för ett antal år sedan slutade röka så ersatte han det beroendet av ett annat - ett av tuggummi)


På Danderydsvägen hade det hänt en olycka. En seriekrock med minst 3 bilar inblandade, på/vid ett övergångsställe.

Så, där fick vi slussas förbi.

 


På parkeringen vid sjukhuset var det kö till automaterna... och vi kom fram till hjärtkliniken med 2-3 minuter tillgodo.


Läkaren berättade för sambon att tack vare (pga) att han valt att inte stanna på sjukhuset senast så saknades nu viktiga provsvar.

Hon frågade hur han mådde, och han berättade att han inte haft ont i bröstet sedan efter han åkte hem från akuten, men att värken i armen stannat kvar.

Han berättade att han hade lite ont i armen just då... när han låg där o var uppkopplad på EKG.

 

Läkaren rådgjorde med en annan läkare om hurivida sambon skulle göra arbetsprovet denna dag med tanke på att han har någon infektion i kroppen (som syns genom att hans ena öga är missfärgat) och då han ju talade om att han kände av värken i armen.

Men, sen kom dom fram till att han skulle börja, i alla fall... och OM smärtan i bröstet skulle uppkomma så skulle han då läggas in.


Sambon skulle läsa på en skylt framför motionscykeln och berätta i sifferform hur jobbigt eller hur ont det kändes... och det blev svårt, då han plötsligt fick dimsyn.

Men, den avtog efter en stund.

 

En liten bit in på cyklandet tilltog värken i armen (men inget i bröstet). Och, ungefär halvvägs... då motståndet ökats rätt rejält så försvann värken i armen, och övergick istället i ont i rumpan.

Sköterskan o syster sa att "alla klagar över den sadeln!"


Efter att han gått igenom hela programmet, och åter låg på britsen, med hjärtklappning som kom efteråt, så stod syster och läkaren och tittade på en liten kurva som dom lät lite förbryllade över.


I övrigt berättade läkaren för sambon att hon skulle skicka detta till hans husläkare, för vidare "hålla koll" på honom. Och, nu hoppas vi att den läkaren fixar det.

Hon sa också att om han får ont i bröstet igen så ska han genast åka in - och räkna med att stanna minst 6 timmar, så alla prover kan tas.


Då vi var klara på sjukhuset åkte vi till Ö&B och köpte 3 påsar kattsand, när dom har bra pris nu.
Ö&B 79:-/styck
ICA 106:-/styck


Till middag i tisdags åt vi Kalops och kokt potatis - som jag tillagat från grunden.
Även denna gång blev det klart godkänt från sambon.


Idag (onsdag) har jag haft feber.

Jag gick ut och mockade de 5 boxarna, och sen hem igen o landade i sängen.

Jag hoppas jag mår bra imorgon, då det är kursdag här på gården, och jag då hoppas kunna titta lite då dom rider.

Och, då jag hoppas kunna passa på att mocka då hästarna är på ridbanan.

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Skapa flashcards