A Life to Live

Alla inlägg den 13 november 2014

Av Livsturisten - 13 november 2014 12:20

Elvis' matte kom igår till mej och frågade om jag kunde skapa en luva till henne, som hon ska ha på den tävling som går av stapeln 22 november.

Dom ska vara 4-5 pers i ett lag och vara utklädda.


Och, visst ville jag göra det! Utan tvekan svarade jag JAVISST!

Och, nu är jag igång.

Men, enkelt blir det inte.

Luvan ska sitta på en ridhjälm, och blir då alltså väldigt mycket större än om den skulle sitta direkt på ett huvud. Bara att komma på antal maskor för den storleken skapade ett par gråa hår på mitt huvud.   


Nu återstår att få till själva modellen.

Jag stickar på frihand, då de ev. beskrivningar jag hittat aningen är på utrikiska eller inte stämmer storleksmässigt, och jag då måste räkna om osv.

Så, detta är verkligen en utmaning!

En ROLIG sådan!

Och, jag hoppas resultatet blir så bra att den bidrar till poäng på tävlingen!   


(bild kommer senare)

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Ovido - Quiz & Flashcards