A Life to Live

Alla inlägg den 3 november 2014

Av Livsturisten - 3 november 2014 20:07

Såg att Fråga Doktorn på SVT skulle handla om psykisk ohälsa, och kollade in på svtplay.
Dom sa tidigt att det efter programmet skulle gå att chatta med dom, så jag gick direkt på chatten och ställde där min fråga...
Satt sen och läste frågor o svar i väntan på svar på mitt...

Och... det är SKRÄMMANDE att se hur pucko svar dom flesta fick!


Här griper dom efter halmstrån... och får fullständiga "goddag yxskaft" tillbaka!?


Jag hoppas VERKLIGEN att ingen av dom tar steget och gör illa sej pga detta!


exempel...

FRÅGA: om en person tagit sig ur ett psykiskt lågt tillstånd (utfört destruktiva handlingar) och sedan verkar må bra. Hur vet man vilka resurser en sådan person har vid nya motgångar?

SVAR: Du har ju redan förstått som jag ser det! Du stannade inte upp och det du inte kände då kommer nu. Vi kommer alltså inte undan att ta hand om oss och på det sättet bli helare och friare i våra liv. Vila så länge du behöver, du kommer att få hjälp på vägen när du hedrar din kropp

 

Av Livsturisten - 3 november 2014 16:34

Nu lägger jag ner mina försök till att få hjälp!


Det tär på en att be om hjälp och bli dissad efter att dom läst journaler från för "100" år sedan.


Senast nu så sökte jag hjälp efter att jag blivit skadad av MR-kameran 5 november 2013.
Ingen verkade kunna hjälpa till... Inte ens på Danderyd, där det hände... och där det finns ett traumacenter... (vad dom nu gör där?)...


Till sist - efter ett otal samtal per telefon med kuratorn på DS - så remitterades jag till Sollentuna... Samma ställe som hänvisade mej till "Svenska kyrkan" för 4 år sedan (efter att dom läst mina journaler från förr) och helt släppte det där med att få in mej i systemet med sjukskrivning osv...

Och efter att dom helt struntat i varför jag var där från början - för att jag var så skör att jag inte kunde ta till mej min diagnos (Crohn).


Dit remitterades jag nu... när jag pga min PTSD... blivit skadad av MR-kameran för 1 år sedan... och är LIVRÄDD för operationen som väntar, och vården över huvudtaget...
Tappade all tillit jag byggt upp när jag såg hur min mamma misshandlades... 


Och, vad hände då?
Jo, ett samtal med läkare... som skulle kolla mina gamla journaler... och kom fram till att hänvisa mej att ta kontakt med "AktivBalans"... vad det nu är...


Sjukskrivningen?
Och resten...?
Ska DOM ta hand om det???


Skulle inte tro det!


Varför kan inte DS ta hand om det som händer på DS???


Nu söker jag inte hjälp fler gånger!
FYRA dissningar får räcka!

Fittja före 2004
Upplands Väsby 2004

Sollentuna januari 2011

Sollentuna oktober 2014

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Ovido - Quiz & Flashcards