A Life to Live

Alla inlägg den 19 november 2014

Av Livsturisten - 19 november 2014 22:20

Visst luras jag ibland att tro att det är annorlunda än vad det egentligen är.
Och, oftast är det jag själv som lurar mej själv. Troligen eftersom jag vill att det ska vara annorlunda än vad det är.

Och, det är ju - självklart - mitt eget fel att jag går på mina efter mina!


Kanske lär jag mej, nån dag. Men, troligen inte.
Har det tagit mej 50 år att inte knäcka koden... så lär det nog inte gå.


Men jag vet att folk i allmänhet inte tycker om mej.

Att jag mest är "a waste of space".

Att det som jag menar som omtanke mottas som otrevligt.

Att jag helst inte ska få hjälpa till, om man kan undvika det.


Att man gärna utnyttjar mej - samtidigt som man helst av allt slapp dela planeten med mej.


Jag har liksom levt ett antal år, och lärt... så, jag vet!


Är det meningen också att jag ska be om ursäkt för att jag finns?

Varför godtas inte mina otaliga ursäkter genom åren... i så fall?

Av Livsturisten - 19 november 2014 11:17

Detta är ett låst inlägg. Det innebär att du kan läsa detta om du har fått en "nyckel" av mej.

Har du fått en nyckel så förväntar jag mej att du också låter detta bli en "dialog" mer än en "monolog".
Man går ju inte hem till folk och spanar, lyssnar, tittar och utan ett ord... eller hur?

Här är du hemma hos mej!

Med det sagt... så kommer nu mitt inlägg:


Igår fick jag klargjort för mej - av en liten "snorunge", som idag tydligen (enligt facebook) fyller 18 år - att dom som står på gången och gör iordning sin häst har företräde "för dom betalar ju".

VAD betalar dom?
Mej, för att jag ska hålla mej passiv? (5:-/insläpp?)

Hyran? I den ingår INTE att uppta plats, och inte göra det lättare för medmänniskorna!


Jag frågade när hon tyckte att jag skulle utföra mitt jobb... och fick inget vidare svar på det.

Hon ansåg bara att dom betalar ju...


Så, jag informerade henne om att hon kan ta in sina hästar själv i fortsättningen.

Hon tyckte det var helt OK.


Så... jag ska lämna tillbaka 60:- till hennes mamma (som är den som faktiskt betalar) eftersom jag hittills bara tagit in hästarna 12 gånger x 10:- (2 hästar). Och, hon redan betalat 300:- för november månads insläpp.


Och... så ska dom ju ha kammen också, som dom köpt av mej.


Jag blir så JÄVLA TRÖTT på folk som mobbar mej och beter sej som att jag inte ens är värd skiten under mina egna skor.

Dom kan fixa sina insläpp mm själva!

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Skapa flashcards