A Life to Live

Alla inlägg den 1 november 2013

Av Livsturisten - 1 november 2013 14:54

Jag var förr så rädd för sjukhus att jag inte ens kunde vara inne på ett sjukhus för att besöka någon som låg inne utan att drabbas av panikattacker och en stark skräckkänsla av att jag var hotad av alla sjukhusets kirurger, som alla var fokuserade på att skära i mej.


Var denna skräck för sjukhus hade sitt ursprung kan jag ta i ett annat inlägg.
Nu handlar detta om det faktum att jag idag, senast, kände det som att jag lika gärna kunde vara på ett galleri.
Jag gillar att Danderyds sjukhus har en massa konstverk lite varstans, som man kan se och bli glad eller på annat sätt beröras av.

 

 

 

Och, jag gillar den lugna och lite mysiga amosfären i flertalet väntrum jag besökt på nyss nämnda sjukhus.

Idag var vi på hjärtkliniken, där sambon skulle få sin "dom" av läkaren... som faktiskt berättade att han i dagsläget inte bedömdes som hjärtsjuk.

Han hade för drygt 1 år sedan förhöjda värden på blodfetter, och läkaren uppmanade sambon att försöka få husläkare att kolla upp hur det ser ut idag.

Han sa också att det sambon kände av då han åkte in på akuten var riktiga och allvarliga symtom, som skulle åkas till akuten för.

Och, händer det igen så ska han omedelbart till akuten, förståss.


Men, idag är han "friskskriven" från hjärtsjukdom. *känns bra*

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Ovido - Quiz & Flashcards