A Life to Live

Direktlänk till inlägg 12 september 2018

Mobbad

Av Livsturisten - 12 september 2018 12:32

Jag känner mej faktiskt mobbad av en häst/hund-ägare här.
Det var lika för ca 1 år sedan. Hennes lilla hund skällde alltid på mej. Ägaren sa anklagande att hunden tyckte att jag var skrämmande.
Det gick så långt som till att jag blev ledsen... den dagen då jag hörde henne säga högt och tydligt att hennes hund bara skäller på mej och min sambo.
Jag började då undvika henne och hennes hund.
Men, det gick ju inte alltid att undvika dom, då både vi och dom ju är ute på den här gården.


Vid ett tillfälle tog hon hunden och gick in till mej i boxen där jag var och mockade och tyckte vi skulle hälsa på varann. Jag gick ner så långt jag kunde och sträckte fram handen.
Hon skrek åt mej att så fick jag inte göra för då hotade jag hunden (som f.ö inte skällde då) utan jag måste gå ner på huk ända ner till marken.
Jag svarade henne att jag kan inte.
Jo,du måste det. Du får inte hita hunden.... sa hon till mej.

Då gick jag därifrån. Ledsen, förståss. För jag KAN INTE gå ner på huk!
Och, HON trängde faktiskt MEJ då hon kom in i boxen där jag jobbade och började bestämma hur jag fick ha min kropp.


Senaste tiden har inte hunden sagt så mycket som ett pip då hin suttit i bak på mattens bil och jag gått förbi bilen.
Men, idag är matten igång igen.


Jag var inne i ett stall och småpratade med Elvis' matte. In kommer hundmatten och hunden.
Hunden såg mej, och sa ingenting.
Ägaren såg mej o sa hej till Elvis' matte. Hunden skällde på mej.
Matten sa till mej: "Hon är rädd för dej!"

Jag svarade att jag kan gå därifrån, och gick förbi dom och ut.
Då jag passerade sa matten att hennes hund inte skäller på min sambo längre.
Vad bra, sa jag. Jag kan gå härifrån. Så gick jag och hämtade Oskadis i hagen istället.


Då jag sen var på väg från hagen till stallet fick jag gå en omväg för hunden och matten verkade vilja gå på varenda väg som fanns. Och, då kände faktiskt jag mej trängd!


Nu har Oskadis varit i boxen medan jag ätit lunch. Så, nu ska vi strax gå på promenad.
Jag hoppas att hunden och ägaren inte är kvar då. För hennes bil brukar parkeras utanför Oskadis box.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Livsturisten - 26 juli 2019 13:43

Fy vad varmt det är. Just nu är det 42 grader varmt i solen, och vi håller oss inne, i rummet i "vårt" lilla hus. Här är det svalast just nu. Luften har gått ur mej och jag har haft känningar som jag är jätterädd för. Att det kan vara hjärtat. Vi...

Av Livsturisten - 22 maj 2019 22:26

Så många gånger under så många år har denne hästägaren uttryckt så mycket agg emot min sambo, och markerat emot honom, som om hon är förmer än honom. Senast nu i eftermiddags.   Hon ska ALDRIG mer kunna be oss om hjälp!Det är mer än nog!!!   ...

Av Livsturisten - 15 maj 2019 14:04

Nu SKA jag verkligen göra verklighet av min dröm om att min YouTube-kanal ska bli det jag från början ville att den skulle bli!   Härom dan gjorde jag ett första trevande steg och laddade upp en video som jag skapade i ett nytt jätteroligt progra...

Av Livsturisten - 14 februari 2019 10:56

Igår, då jag och sambon höll på att mocka på plattan, där lösdriftsvalackerna äter, så kom den där otrevliga gubben som håller koll åt markägaren. Han gick genast på min sambo i enormt otrevlig tog och beordrade honom att låsa upp elskåpet vid Este...

Av Livsturisten - 8 februari 2019 10:19

Idag kunde jag inte med att gå ut och släppa ut hästar. Mina fötter värker mer o mer för varje dag, och jag kände inte för att offra mina sista krafter på att hjälpa en person som igår hackade på mej för att jag "ropade på fel sätt" istället för att ...

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Ovido - Quiz & Flashcards