A Life to Live

Alla inlägg den 19 december 2014

Av Livsturisten - 19 december 2014 12:06

Är det verkligen för att fira att någon föddes för över 2000 år sedan?


Varför firar Du jul?


Våran jul i år blir annorlunda än andra år.

Sedan svärmor somnade in i december 1998 har vi jobbat på julafton. Jobbat mer än nånsin just på julen - då hästägare vill fira jul, och behöver hjälp att passa hästarna.

Jul med min mor o lillasyster har sedan förlagts till mellandagarna.


Förra julen träffades vi på julafton.

Jag hade lagat revbensspjäll, som min mamma smakade på - och tyckte om.

Det var i stort sett det hon orkade äta (en tugga revbensspjäll), då hon var mycket dålig den dagen.

Juldagen var hon piggare.


Där vi satt, vid bordet, på julafton så pratade vi om hur det skulle bli den här julen.

Jag sa til henne att hon måste vara med oss även den här julen. Hon sken upp och lovade att spöka för oss.


Den här julen blir full av jobb - som vanligt. Men, vi ska också träffa lillasyster, då vi planerar att hon ska vara här med oss. Och, mamma... förståss.

Mamma har varit med både Påsk och Midsommar. (vi råkade duka och laga mat även till henne)

Så, självklart ska Mamma vara med här även på Julafton.


F.ö kommer Julafton, och hela helgen kantas av jobb.

Många är dom som behöver min hjälp. Och, det tycker jag om!


Så, vad är Julen för mej?
Julen är helgen då jag behövs. Då jag får vara hjälp för dom som behöver, och då jag tjänar lite pengar.


Men, grattar jag Jesus på födelsedagen?
Nä... det brukar jag inte göra.


Gör du?


...Medan du funderar på det, så går jag ut i de 6 plusgraderna och mockar 13 boxar.   

Av Livsturisten - 19 december 2014 00:15

Snön försvann igen under torsdagen. Och, kvar blev glans-is och blöt lera om vartannat.

Inte så julstämningshöjande.

Så, därför tar vi stöd i en riktig Julkalenders lucka 19 idag, tycker jag.   

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Ovido - Quiz & Flashcards