A Life to Live

Direktlänk till inlägg 25 maj 2015

Tack, alla, för en Underbar dag igår! - #blogg100

Av Livsturisten - 25 maj 2015 10:53

Vaknade medan sambon var ute och jobbade på morgonen. Ringde sambon efter nån timme och berättade att jag var vaken.
Då han sen kom hem så hjälpte han mej upp ur sängen (det gjorde riktigt ont i magen då jag försökte vända mej om för att komma upp), så jag gick på toa medan han fixade med frukosten.

Jag kände mej för ett kokt ägg till frukost, och så fick det bli.

Det smakade underbart gott, och jag åt hela, i små tuggor, utan problem. Men, det var vad jag orkade äta. Och, så drack jag en halv kopp te.

Min ostsmörgås, som sambon också fixat till mej, fick Rabalder mumsa i sej.


Efter frukosten gick vi ut och bänkade oss i trädgården.

 
Jag packade med mej en ny strumpstickning, men märkte under dagen att jag nog inte riktigt fixar att följa beskrivningar, medan jag går på dessa starka smärtmedicinerna. För, min hjärna är lite "väck" till o från.
Men, det ska helt klart bli ett par sådana strumpor!


När vi just hunnit sätta oss tillrätta så kom Frostis' fd matte och hälsade på.
Hon satt ner i baden-baden intill mej och vi pratade och hade jättetrevligt en lång stund.


Till lunch blev det en kopp te och en ostmacka.

 
Och, så små-åt jag lite på några rån under dagen.


Jag vet inte om jag minns alla underbara människor som, en efter en, avlöste varandra med att besöka mej under dagen. Och, jag är inte helt 100 på i vilken ordning dom kom.

Alla besök var lika uppskattade av mej!


Frostis nuvarande matte hälsade på och pratade lite.


Polon och Lincolns mattar kom med ett stort paket. Svart papper och ljusgrönt snöre. Skitsnyggt!

Dom båda strålade och var jätteglada. Och, det var jag också.

Då jag öppnade paketet så övergick det snygga yttre till något helt Fantastiskt:

 
En jättesnygg, rosa, grimma med bling, och till det ett rosa luddgrimskaft.


Smulans matte kom och lämnade en present från henne och Smulan.

 
En underbar växt, i en fantastiskt fin kruka.


Vi tog en tur med bilen till ICA Maxi, för att handla till middagen.
Under dagen, medan grannen nere vid vägen eldat björkved, så blev jag sugen på varmkorv. Så, vi beslutade att ta det till middag.
Jag satt kvar i bilen medan sambon var inne i affären. Och, jag hade svårt att hålla mej vaken.


Då vi kom hem igen så gick jag från bilen till min hänggunga - den jag suttit i hela dan - och fick hjälp av sambon att sätta mej där igen.

Då han gick för att gå in och lasta in det han handlat så kom han bara till ytterdörren. Där fick han vända tillbaka till mej.
För, på trappan stod en enorm krukväxt (en hortensia - likadan som de blommor jag fick i snittform på sjukhuset av Ramonas och Spiltis mattar) och andra presenter.

Han ställde ifrån sej kassarna, lyfte upp gåvorna och kom med dom till mej.


Dessa var från Disas och Vilja & Almas mattar.

 

 
Hortensian och 2 böcker.


Jag högg genast in på "Gamla tanter lägger inte ägg", medan sambon gick för att packa in varorna.


En liten stund senare kom Stevies (Stewies?) mattar och hälsade på mej, och pratade lite.


När dom gått kom Fjáris matte och satt ner och pratade en stund.

Och, sen kom Ramonas matte och hälsade på.
Och, Vilja & Almas matte tittade in en liten stund, också.


Och, där tror jag att jag fått med alla.
Jag ber om ursäkt om jag missat någon.


Sambon lagade maten och kom ut med den.

 
Så, då premiäråt vi middag ute, 24 maj.

Jag åt 1½ varmkorvar med bröd, dressing och ketchup. Jättegott.


En stund efter att vi ätit klart så började det kännas lite svalt. Så, då gick vi in.
Jag la mej på sängen, och slumrade lite.


Det var helt Underbart att få känna hur uppskattad jag är!

Jag känner en Varm Tacksamhet till er alla!

  

 
 
Lotta

Lotta

25 maj 2015 13:12

Jag blir alldeles varm i mitt hjärta.
Så många fina vänner du har och vilken hjärtlig man som finns vid din sida.
Glad för din skull Benita att du har alla dessa underbara människor runt dig.
Det är i dom jobbiga stunderna i livet som dom riktiga människorna visar sig.
Så underbart också att du kunnat äta så bra denna dagen.
Kram <3

http://nouw.com/lottashullerombuller

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Livsturisten - 26 juli 2019 13:43

Fy vad varmt det är. Just nu är det 42 grader varmt i solen, och vi håller oss inne, i rummet i "vårt" lilla hus. Här är det svalast just nu. Luften har gått ur mej och jag har haft känningar som jag är jätterädd för. Att det kan vara hjärtat. Vi...

Av Livsturisten - 22 maj 2019 22:26

Så många gånger under så många år har denne hästägaren uttryckt så mycket agg emot min sambo, och markerat emot honom, som om hon är förmer än honom. Senast nu i eftermiddags.   Hon ska ALDRIG mer kunna be oss om hjälp!Det är mer än nog!!!   ...

Av Livsturisten - 15 maj 2019 14:04

Nu SKA jag verkligen göra verklighet av min dröm om att min YouTube-kanal ska bli det jag från början ville att den skulle bli!   Härom dan gjorde jag ett första trevande steg och laddade upp en video som jag skapade i ett nytt jätteroligt progra...

Av Livsturisten - 14 februari 2019 10:56

Igår, då jag och sambon höll på att mocka på plattan, där lösdriftsvalackerna äter, så kom den där otrevliga gubben som håller koll åt markägaren. Han gick genast på min sambo i enormt otrevlig tog och beordrade honom att låsa upp elskåpet vid Este...

Av Livsturisten - 8 februari 2019 10:19

Idag kunde jag inte med att gå ut och släppa ut hästar. Mina fötter värker mer o mer för varje dag, och jag kände inte för att offra mina sista krafter på att hjälpa en person som igår hackade på mej för att jag "ropade på fel sätt" istället för att ...

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Ovido - Quiz & Flashcards