A Life to Live

Direktlänk till inlägg 24 maj 2015

Vad bra det blev igår! - #blogg100

Av Livsturisten - 24 maj 2015 09:21

På ronden fick jag veta att jag skulle få åka hem. Så, jag ringde till sambon och berättade det.
Jag fick med mej ett halvt apotek av mediciner hem, pga att jag fortfarande har för höga infektionsvärden och pga värk, samt för/mot svampen i munnen.
Sambon hämtade ut medicinerna på Apoteket inne på sjukhuset medan jag vilade efter ca 6 skedar Sparrissoppa. (det första jag åt sedan tisdag lunch, då jag blev så illamående efter 1 kokt potatis mosad i såsen till den kokta torsken) Jo, på morgonen försökte jag få i mej en kopp yoghurt med. Men, det stoppade efter ca 25%.


Det stora kriteriet för att jag skulle få gå hem var att jag släppt ut "nr.2". Och, det hade hänt 4 gånger då.


Då vi sen skulle gå - och jag hade önskat mina 2 rumskompisar, Lotta och Märta, lycka till - så stannade jag vid whiteboardtavlan på väggen i korridoren, då det alltid stod vilka sköterskor som jobbade de olika passen.
Där skrev jag i en tom avdelning nertill och Tackade alla snälla och underbara för att dom tagit så bra hand om mej,
Syster Mila såg och blev glad då hon läste.


Jag stannade till och gick in till Mia på 12:an också, och sa "hej då".
Hon mådde inte så bra just då, stackarn.


Då vi tagit hissen från våning 9 (där avdelning 61 ligger) till våning 3 (entréplan) så började det kännas konstigt... och då vi sen var framme innanför snurrdörren, och solen sken där ute, så var det en stor känsla att gå ut genom dörren.
Jag kände tydligt hur jag lämnade et och gick in i något annat.
Och, jag var så tacksam. Kunde nästan inte tro att det var sant.


Jag knäppte lite bilder på vägen hem...
Fontänen/dammen, just utanför huvudentrén. 

 

En liten tillbaka blick och ett "Hej då" till Danderyds sjukhus, för den här gången.
I det höga huset i bakgrunden på våning 9 har jag spenderat min tid från söndag 17/5 kl. 19:00 - lördag 23/5 ca kl.15:00
     

Vi tog vägen via affären, för att inhandla vatten och lite kycklingsoppa.
Sambon hittade en plats för bilen i skuggan, och jag satt kvar och väntade. Orkar inte gå så långa sträckor ännu.
   

Då vi skulle köra in på gården hemma såg jag att äppelträdet som är min månadsbild blommade för fullt. Så jag knäppte en bild - från en lite annan vinkel än innan.

Och, på baksidan av vårt älskade hem blommar häggen!      

Vi körde bilen ända fram till Óskadis' hage, eftersom jag inte orkade ta en så lång promenad.
Hon såg ut att må bra, där hon gick , med sin dotter Disa och njöt av gott grönt att äta.

     

  Home Sweet Home         

Hundarna blev överlyckliga åt att se mej!

Väl inkommen i huset så bäddade jag ner mej i sängen, och var helt slutpumpad.

En stund senare fick jag i mej en liten skål med kycklingsoppa.

Efter några timmar började Eurovision Song Contest.
Jag taggade några intresserade Vänner på Favebook, och så tittade vi lite "tillsammans".


Årets ESC var fantastisk!
Många bra låtar, men bara en Vinnare - SVERIGE!!! 


Varmt Tack till Alla som var så rara och välkomnande då jag kom hem!
Och, ett Stort TACK till alla som hakade på och såg rysaren ESC tillsammans med mej via Facebook.

 
 
Lotta

Lotta

24 maj 2015 11:05

TACK själv fina Benita <3
Såå underbart att du är hemma igen & vart efter medicinerna hjälper och du läker så ska det väl bli lättare och lättare att äta och du också ska få tillbaka nya krafter.
Tack för dom jättefina bilderna du visar oss.
Kramar <3

http://nouw.com/lottashullerombuller

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Livsturisten - 26 juli 2019 13:43

Fy vad varmt det är. Just nu är det 42 grader varmt i solen, och vi håller oss inne, i rummet i "vårt" lilla hus. Här är det svalast just nu. Luften har gått ur mej och jag har haft känningar som jag är jätterädd för. Att det kan vara hjärtat. Vi...

Av Livsturisten - 22 maj 2019 22:26

Så många gånger under så många år har denne hästägaren uttryckt så mycket agg emot min sambo, och markerat emot honom, som om hon är förmer än honom. Senast nu i eftermiddags.   Hon ska ALDRIG mer kunna be oss om hjälp!Det är mer än nog!!!   ...

Av Livsturisten - 15 maj 2019 14:04

Nu SKA jag verkligen göra verklighet av min dröm om att min YouTube-kanal ska bli det jag från början ville att den skulle bli!   Härom dan gjorde jag ett första trevande steg och laddade upp en video som jag skapade i ett nytt jätteroligt progra...

Av Livsturisten - 14 februari 2019 10:56

Igår, då jag och sambon höll på att mocka på plattan, där lösdriftsvalackerna äter, så kom den där otrevliga gubben som håller koll åt markägaren. Han gick genast på min sambo i enormt otrevlig tog och beordrade honom att låsa upp elskåpet vid Este...

Av Livsturisten - 8 februari 2019 10:19

Idag kunde jag inte med att gå ut och släppa ut hästar. Mina fötter värker mer o mer för varje dag, och jag kände inte för att offra mina sista krafter på att hjälpa en person som igår hackade på mej för att jag "ropade på fel sätt" istället för att ...

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Skapa flashcards