A Life to Live

Alla inlägg den 17 maj 2015

Av Livsturisten - 17 maj 2015 14:59

Ikväll ska jag läggas in på sjukhuset.
Och operationen blir imorgon bitti.

Jag ska vara på sjukhuset inatt "alldeles ensam" (utan mitt stora stöd i livet - min sambo) och får inte återse honom förrän jag kommer tillbaka till avdelningen efter uppvaket - förutsatt att han är där då, som vi kommit överens om.


Det finns Wi-fi på sjukhuset, och jag har min laptop (och surfplattan) med mej.
Men, Wi-fi är tydligen endast tillgängligt under kontorstid.
Så, på natten får det bli ljudbok eller film.

Jag är jättenervös... och längtar tills jag får komma hem igen!


OM jag nu inte skriver mera innan imorgon, så...
Tänk gärna trygga och goda tankar riktade till mej imorgon, gärna från tidig morgon o hela dan.

Jag kommer att behöva allt stöd som jag kan få. Och jag uppskattar allt stöd som jag får!


Jag har aldrig legat på sjukhus (sedan BB, då jag föddes) och jag har aldrig sövts eller opererats.
Jag har dessutom en starkt rotad fobi för läkare (och då kirurger i synnerhet) och sjukhus.
Så... jag är verkligen inte trygg och glad nu!
Många liter tårar har runnit utmed mina kinder senaste tiden, pga min rädsla.

Av Livsturisten - 17 maj 2015 10:29

Igår kväll tvärvägrade min surfplatta att låta men spela WordFeud.
Den påstod att anslutning till internet saknades, trots att datorn och TV'n var online - och även surfplattan då borde vara det - dessutom stod det "Ansluten" om uppkopplingen, inne i plattans inställningar.

Men, ingenting gick att se som var online.   


Nu har jag ju tänkt ta med surfplattan till sjukhuset, så jag kan spela WF. Och, jag hoppas verkligen att det skärper sej där.


Tar med laptop också, så jag kan blogga och titta på serier o filmer... om jag orkar.


OM du spelar WF med mej och spelet går ut utan min medverkan, så vill jag att du ska veta att jag inte alls menade det. Det är plattan som bråkar.

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Skapa flashcards