A Life to Live

Alla inlägg den 19 april 2015

Av Livsturisten - 19 april 2015 22:30

Från att BonusDottern haft det ganska lugnt o tyst ett tag... och henne äldsta lillasyster istället fått det rätt jobbigt under en intensiv period, med polis, ambulans och soc på besök pga falska anmälningar utförda av deras "mor" och deras lillasyster...

...så var det då - kanske lite i "rättvisans namn" - BonusDotterns tur att höra av sin yngsta lillasyster på telefonsvararen.

Det var dessvärre inget trevligt meddelande, utan det gick väl mer eller mindre ut på att lillasyster inte vill ha storasyster i sitt liv...
Man kan då fundera på varför just lillasyster ringer och säger just det... till en storasyster som i veckor nu gjort allt i sin makt för att försöka värja sej ifrån sina "galna släktingar".


Vad driver egentligen folk till att beté sej som denna "mor" och hennes yngsta dotter håller på?

Av Livsturisten - 19 april 2015 17:49

2007 var jag medlem på Vallentuna brukshundklubb.
Akela och jag gick ett par vardagslydnadskurser, och jag hoppades att det skulle bidra till att få henne att sluta hoppa på mej och bita mej i händerna i tid o otid. Men, det gjorde det inte.
Idag är hon 10½ och fortfarande lika hoppig och bitig, mot mej. Inte mot sin husse. (*orättvist*)


Förvisso vet jag ju att hon hoppar på mej av glädje och att hon biter mej i händerna som en form av bekräftelse på att vi har kontakt, typ.

Men, det ändrar inte på det faktum att det gör ont! Och, att man blir lite frustrerad.


Men, men... jag Älskar henne ändå!   


Jag har sett en hel del Frostflake's-valpar på Facebook de senaste dagarna. En P-kull har nu blivit leveransklar.

Och, det ledde mej helt naturligt in på ett spår på den berömda "Minnevägen"...


Balto finns inte kvar längre.
Han blev drygt 7 år, och allt gick väldigt fort, då han ryckes ifrån oss.
Veterinärens teori var "en brusten tumör eller liknande".


Men, Akela är kvar. Drygt 10 år och full av bus och energi - trots en övervikt hon drog på sej under valptiden (med Loke och hans syskon), och som sen inte blev så lätt att hantera då vi dessutom lät kastrera henne ca 10 månader efter valpning... då hon var på väg att börja löpa igen, och vi ännu hade hanvalpar kvar hemma.


Hur som...
Den här videon visar Balto o Akela, på Vallentuna brukshundklubb och här hemma.

*söta minnen*

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Ovido - Quiz & Flashcards