A Life to Live

Alla inlägg den 13 april 2015

Av Livsturisten - 13 april 2015 23:38

Vaknade vid 6-tiden, och kunde inte somna om. Låg och tittade på Judge Judy, och somnade sen om igen.
Vaknade sen vid 9-tiden, och kände mej helt sänkt.

Tvingade mej upp för att äta mediciner och frukost.


Det tog sen ett tag innan jag kände att jag var tvungen att börja beta av boxarna.

Följde med sambon till en däckfirma där ett av Avantens däck fixades för en hundring.


Sen tog jag mej an boxarna. Eller nästan alla, åtminstone.


Och, utanför stallet föll hagel stora som ärtor.

...när det inte var strålande solsken... eller hällregn...

Jo, Aprilväder!
Hela månaden är, vädermässigt, ett enda lång aprilskämt!

 
Ser du haglet som piskar på i sidled?
   


Och, vårt lilla hus kissar på sej...

Då det var 2 boxar kvar så gick jag hem och åt lite lunch.

Och, läste ett brev jag fått i lådan... som gjorde mej riktigt irriterad.

Ringde upp avsändaren och ifrågasatte brevet.

Fick inget vettigt svar, utan lovades få det under dan imorgon.

Detta brev kommer i eget inlägg.


Sen var det dags att gå ut o mocka klart samt ta in hästarna.

Man fick "kryssa" mellan hagelskurarna.

Och jag lyckades få bild på moln...

Det känns som att "Galleri himlen" kan öppna upp igen.

 

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Ovido - Quiz & Flashcards