A Life to Live

Alla inlägg den 13 mars 2015

Av Livsturisten - 13 mars 2015 23:00

Igår åkte Atlas... efter en del strul med att få trailer bakom bilen.

Den första trailern som skulle lånas gick inte att låsa upp.

Den andra stämde inte elkontakten mellan släp och bil.

Då lånade jag ut min... trots att jag egentligen inte alls ville se Atlas flytta... och, den fungerade.

   

Då matten kom tillbaka med tom trailer så berättade hon att hennes magkänsla sa att detta inte alls var rätt.
Så, imorse då jag vaknade fann jag ett fb-mess från henne med frågan om hon kunde få låna trailern igen, för att hämta hem Atlas igen. Och, visst fick hon det.

Så, då jag kom upp till stallet, efter min frukost, var Atlas hemma igen! *många glada leenden och hjärtan*

Som om ingenting hänt... efter en övernattning på annat ställe, bara.
Nu är det "Vi flytt int" som gäller på riktigt.    


Ikväll hade jag planerat att laga till torsk, potatis och äggsås, men då vi kom hem efter en lugn och trevlig insläppsrunda av hästarna så var klockan närmare 20, och det blev bättre med hamburgare.

Det är också gott, då man fixar eget hemma, med hamburgerdressing, isbergssallad, bostongurka, senap och ketchup.

Imorgon får det bli torsken... till sen lunch, eller nåt, istället.


Jag har upptäckt ett flertal gånger nu att min mage mår bättre av hemlagad mat (gärna helt från grunden) än att jag äter sånt som innehåller en massa tillsatsämnen och skit.

Utöver Crohn så har jag en urkänslig mage, som reagerar genast på sånt som inte är bra.

Så, jag försöker verkligen att laga maten själv... de dagar jag klarar av det.

Och det blir så gott!


Sambon sa, häromdan, då jag stekt potatis att jag är jättebra på att få stekt potatis jättegod.

Nånstans inom mej kände jag då Mamma,,, som faktiskt var den som var riktig fena på att steka potatis och göra hemmagjord pytt-i-panna, bl.a

Kanske får jag lite hjälp av henne ibland... *känns bra att tro det*

(Jag har nämligen aldrig varit värst bra på att laga mat... och nu bara flyter det på...)


Idag har det varit Fredagen den 13:e... och, även idag (som alla andra fredagen den 13:e sedan sommare 1976, då min farmor överlevde fredagen den 13:e) så har det varit en bra dag.


Atlas - som är en av de hästar som jag tar in från hagen, åt hans matte - som jag fått en alldeles speciell relation till, kom hem igen!

Jag orkade mocka de allra flesta av mina för dagen 12 boxar, och hade energi över till en tur till ICA Maxi för att handla.

Kaninen som bott inne över vintern och som inte velat äta ordentligt de senaste dagarna åt med god aptit ikväll.

(bonus)Dotterns mamma misslyckades i sitt försök till att bygga ytterligare oro och förstörelse i sina barns liv, då hennes senaste galenskaper lämnades utan bifall.


Kort och gott en bra dag!   


Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Ovido - Quiz & Flashcards