A Life to Live

Alla inlägg den 11 mars 2015

Av Livsturisten - 11 mars 2015 22:43

Ända sedan 90-talet, då jag satt inlåst 7 trappor upp, totalignorerad av vården, och levde med 15-18 panikattacker / dag och en hel massa ångest, så har sambon haft som vana att ta hem årets första tussilago till mej.

Under 90-talet gjorde han det eftersom jag inte ens kunde titta ut genom fönstret, och för det mesta inte ens visste vad det var för årstid där ute. Än mindre såg jag några blommor.


Sen har han bara fortsatt... liksom.

Varje gång är det lika uppskattat av mej!   


Idag ringde han då jag stod och tittade på då Sol sprang över bommar i rundkorallen.

Han sa till mej att titta på hyllan i mitt stall.


En stund senare gick jag för att kolla:

 

Jag såg direkt!

Och, jag blev väldigt glad!


Speciellt eftersom jag idag känt mej oerhört matt, efter en natt fylld av magsmärtor, då revbenspjäll och potatis inte varit så lätt för tunntarmen att putta igenom förträngningen och ut i tjocktarmen.

Jag känner mej numera svagare för var dag som går...   
Och, därför blev jag extra glad idag, då jag såg dom...:
 

Jag fixade genast fram en lite större kopp för dom att stå i.
Imorgon tror jag att jag ska sätta den i jord i en kruka, eftersom han råkade få med roten.

Av Livsturisten - 11 mars 2015 00:11

Har litte svårt att vakna då solen går upp, den här våren. Eller... rättare sagt... Har lite svårt att gå upp då jag vaknar, när solen går upp. Tröttare på morgonen än på kvällen.


Kom igång sent idag.
Satt vid datorn och kollade på mina favoritserier, och gick ut först efter 15-tiden.

Orkade ta mej igenom 3 boxar, innan jag gick hem, då sambon slutade sitt dagpass.


Ställde mej och lagade mat då sambon gick ut för att mocka klart mina boxar och ta in samtliga hästar.

Sambon kom sen hem till dukat bord, och en sambo som knappt orkade stå på benen.

Fast, jag satt en hel del medan han var borta, faktiskt.


Det var jättegott att sen äta maten: Revbensspjäll, kokt potatis och champinjonsås.
Åt lite för mycket. Men, det gick över rätt snabbt.
Nu återstår att se under natten och imorgon om maten får problem att komma igenom förträngningen.
Det kommer i så fall märkas via magsmärtor.


Idag (tisdag) kom kallelse till ny koloskopi (eftersom jag inte lyckades i måndags).
Ny tid: 20 mars kl. 10:30
Måste ringa imorgon och berätta om hur det inte gick så bra sist, och höra om vad dom säger om det.


Nu ska jag landa på kudden.

*Önskar Dej en God natt*

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Ovido - Quiz & Flashcards