A Life to Live

Alla inlägg den 10 mars 2015

Av Livsturisten - 10 mars 2015 16:47

När (BONUS)dottern var ca 6 år så hade vi ganska länge spontant bett henne minnas saker åt oss, typ påminn om att vi ska köpa glass eller säg till när du ser... eller kom ihåg att säga till oss att... typ...

Och, en dag då vi står innanför dörren, och är på väg ut alla 3, och nån av oss säger till henne att påminna om något, så kommer frågan spontant från henne: "Är jag en anslagstavla?"


Vi tittade på varann och kände genast att det låg en hel del i det hon sa... och efter det skaffade vi faktiskt en anslagstavla och satte upp "kom-ihåg-lappar" där.

Självklart menade vi inte att lägga ansvaret för att saker koms ihåg på henne.

Men, det "väckte" oss då vi fick hennes fråga.

För, även om hon tyckte det var rolig att hjälpa till att komma ihåg roliga saker som inkluderade henne, så var det ju VÅRT ansvar att faktiskt komma ihåg att det skulle ske.


Hennes fråga och hela situationen är i våra hjärtan ett gulligt minne.


Det som kanske inte är lika gulligt... men, som på nåt sätt liknar det ovan...

är MIN fråga: "Är Jag en Anslagstavla???"


Jag tycker om att hjälpa! Jag tycker inte om att utnyttjas!

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Ovido - Quiz & Flashcards