A Life to Live

Alla inlägg den 3 februari 2015

Av Livsturisten - 3 februari 2015 11:15

Igår, då jag mådde bättre, så gick jag en sväng för att se om jag kunde få nåt fint foto på Kurt, som ska flytta. Jättetråkigt att han inte kan stanna här.
Jag har nämnt att jag kan ta över som fodervärd. Och, jag har uttryckt att jag kan köpa honom.
Men, det har inte varit intressant.
Så, nu får vi säga "hejdå", så fort snöovädret lagt sej och dom kan köra honom.


Det gick inte så bra att få nån fin bild, för alla hästar i hagen blev så intresserade att Kurt hamnade bakom dom andra.

Däremot blev Óskadis väldigt glad att se mej, då jag passerade henne på min väg till Kurts hage.
Hon har ju inte träffat mej så ingående senaste dagarna då jag varit dålig. Så, hon kom genast till staketet, och gick med mej, och ville att jag skulle ta med henne.
Jag hade ingen grimma med mej, så hon fick stanna en stund till.
Men, några kort blev det på henne.

     

Och, idag... är magen sämre igen...

Och, benen har fått träningsvärk av pulsandet i snön igår, då jag gick fram o tillbaka flera vändor o hämtade hästar. Utöver alla vändor med fulla skottkärror från de 8 boxarna.


Har 13 boxar idag.
Och, 14:00 ska jag få järn intravenöst, på IBD-mottagningen.


Och, 15:00 ska Óskadis och Frosti skos.


Nu e det mycket... och, jag måste ta mej ut och mocka o ta in Oskadis o Frosti, så dom finns på plats då hovis kommer, så han kan börja, även om jag inte hunnit hem än, då.


Ha en fin dag, allihopa!   

Av Livsturisten - 3 februari 2015 02:14

Då hade den här bilden på Manadis blivit riktigt lyckad, känner jag.

 

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Ovido - Quiz & Flashcards