A Life to Live

Alla inlägg den 2 februari 2015

Av Livsturisten - 2 februari 2015 23:45

Och, dom var lite oroande, och kanske lite bekräftande.


Jag mådde bättre idag än igår. Orkade mocka 8 boxar utan hjälp.

Syster Å ringde från IBD-mottagningen under dagen och berättade att svaren på blodproverna jag lämnat i torsdags kommit.


Järnet jag fick i november 2014 är lågt, och jag ska därför in imorgon kl.14 och få en ny tankning.

Att det gått så fort för järnbristen att uppstå är inte så bra.

Men, eftersom jag inte lämnade in det provet 11/12 som det var sagt så vet vi ju inte hur högt järnvärdet kom i november, heller.

Nu stod det på 7.


Nån protein i blodet var för lågt.
Det förstod jag inget av, och hoppas verkligen att det inte tyder på sjukdom.


Snabbsänkan var 58, och det oroade lite.
Men, det KAN vara så att den var så hög i torsdags eftersom det var mitt under den tiden då jag mådde så dåligt, och var så svag.

Jag uppmanades lämna nytt blodprov på den i slutet av den här veckan, och då hoppas vi att den sjunkit. Om inte så måste det utredas varför.


Så... om någon nu trott att jag valt att ligga hemma och kolla på TV istället för att gå ut och sköta jobbet som jag gillar... så berättar en snabbsänka på 58 att jag inte valt det.   

Av Livsturisten - 2 februari 2015 11:44

Igår mådde min mage lite bättre. Så, jag gick ut och mockade hos Manne å förmiddagen.
Det var i överkant vad jag orkade med. Så, efter att jag var klar med hans box gick jag hem och vilade - hela dagen.
Sambon fixade övriga boxar åt mej.   
Jag gick ut igen framåt slutet av insläppsrundan, och tog in Atlas från hagen.
Det höll på att ta knäcken på mej. Så, jag nöjde mej med att efter att Elvis fått medicin, och Óskadis och Elvis blivit av med blöta täcken, gå hem och vila lite.
Men, bara lite.
För, då sambon sen kom in så var det dags att åka och handla.


Vi har haft hela vecka 5 på oss att utnyttja 10% storköpsrabatt på GityGross, och nu var liksom sista chansen. Vi behövde ju köpa kattmat, kattsand och lite mera. Och, det är ju bra om man då kan utnyttja erbjudande om 10% rabatt.


Även ICA Maxi hade en del erbjudanden under vecka 5 som vi ville utnyttja, bl.a fryst torskfilé för 25:-/styck.
Och, jag behövde mera vatten, nu när jag druckit så bra under veckan.


Så... det blev handlingsrunda i 2 affärer, med en liten biltur emellan.
Och, jisses vad jobbigt det var för mej.
Jag kände mej svimfärdig då vi var redo att checka ut i självscanningen på Maxi, som var sista anhalten innan hemfärd.


Magen krampade och benen var matta och skakiga.


Vi köpte med oss en grillad kyckling från Maxi att äta til middag.
Och, potatissallad.

Min mage brukar klara det. Bara att jag brukar äta lite för mycket, och bli proppmätt.
Så, sambon delade den lite bättre åt oss... så jag fick ca 25% istället för 50% av den hela kycklingen.

Sambon och katterna delade på de resterande 75%.

Min portion blev alldeles lagom stor.


Idag mår magen lite bättre, och jag ska strax gå ut i snöandet och ge mej på vad jag klarar utav de 8 boxarna jag har idag.

Jag har inte ätit kokt ägg till lunch på flera dagar, som jag annars brukar göra varje dag. Vill inte irritera gallan.
Och, jag aktar mej för att äta fet mat... vad det nu är.
Korv brukar irritera, har jag insett. Så, det blir det inget mer av på länge, nu.

Nån som vet ifall Lax är "fet mat"?
(det är väl en "fet fisk"?)

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Ovido - Quiz & Flashcards