A Life to Live

Alla inlägg under januari 2015

Av Livsturisten - 10 januari 2015 01:10

Just nu sparas en video som jag satt ihop ikväll.
Under lördagen hoppas jag att kunna lägga ut den här på bloggen så att DU (och alla andra) kan få se den.


Jag tände ljus i trädgården för Mamma som somnade in förra året, på min födelsedag.
 

Och, planen var att även ikväll äta semla (som jag "och mamma") åt ihop förra året. Men, det blev ingen semla... av 2 anledningar: Jag fick en jättegod tårta i present, och det fanns inga semlor i affären.


Jag fick 2 goda chokladbitar i present av sambon.

 

Jag är alltid känslig på min födelsedag. Sedan förra året är det ännu känsligare, eftersom jag alltid kommer att få dela denna dag med det faktum att min mamma dog... ensam... och, slapp lida mera av den aggressiva cancern som härjade i hela henne.

Jag blev ledsen idag... en stund... Men, det blev bra igen. Och, jag blev glad.


Fick fina presenter. Den allra finaste var nog den som kommer att hjälpa min häst i vinter, att slipa slicka på isbitar på nätterna.

De godaste presenterna var 2 chokladbitar, och en lila prinsesstårta.


Och, en god bit över 100 grattis på facebook...   
Och... då jag kom ut på dan blev jag glatt välkomnad ut av 2 kompisar som huserar i hagen utanför vårt lilla hus: Kate och Luva... gnäggade glatt och kom till staketet för att hälsa.
 


Titta in imorgon - lördag - för att se videon!   

Av Livsturisten - 9 januari 2015 23:45

Min födelsedagstårta:

 
Jättegod!!!

 

Av Livsturisten - 8 januari 2015 10:13

Det skulle han ha blivit. Elvis Aaron Presley.

Av Livsturisten - 6 januari 2015 23:45

EFIT står för Ett Foto I Timmen, och det i sin tur betyder att man dokumenterar sin dag genom att knäppa ett foto varje (eller nästan varje) timme, och så lägger man ut det på bloggen... länkar till EFIT's site, och lämnar sin länk där...
Och, så besöker man alla andra som är med, förståss.


Detta blev min EFIT-dag - tisdagen 6 januari (Trettondagen) 2015:


Timme 10
 
Vi anländer till "gården som inte är här", och välkomnas, som vanligt, av en av de goaste katter som finns. Hon blir så glad då hon hör bilen... och kommer springande.
Sen står hon utanför förardörren och vill ha gos då sambon kliver ut.
Helt underbar katt!


Timme 11
 
Dags att åka hem ifrån "gården som inte är här". Nu lämnar vi över till ägarna, som kommer hem från semestern under dagen... och vi vet inte när eller om vi träffas igen. *känns vemodigt*


Timme 12 oh 13
Jag gick på promenad med mina hundar, och jag åt lunch.
Kameran glömdes kvar hemma... och lunchen blev inte bra på bild.


Timme 14
 
Är i full färd med att mocka de, för dagen, 13 boxarna. Här är jag på väg in i box nr.4 i ordningen.


Timme 15
 
...jo, det tar några timmar, detta...


Timme 16
 
Är hemma och fikar. Passar på att se ett avsnitt av Forever.


Timme 17
 
Tillbaka på jobbet. Här har jag 3 boxar kvar idag.


Timme 18
 
Hästarna tas in, och kläs av.


Timme 19
Missar att fota även denna hundpromenad, i mörkret...


Timme 20
 
Äter middag - stekt torsk, kokt ris och fisksås - och tittar på Varuhuset, på SVT's Öppna arkiv.


Timme 21
 
Krokar lite på pläden jag startade innan jul.

Timme 22
 
Dags att kvällsfodra hästarna.
Disa har ofta något att tillägga.   


Detta blev EFIT-dagens sista bild.

Av Livsturisten - 6 januari 2015 12:33

Idag har vi varit sista gången (den här gången) på gården som inte är här.
Det kändes tungt att åka därifrån efter att vi gjort allt klart, och hästarna stod i hagen och mumsade på sitt morgonhö.

Sista gången som vi ses. Jag kunde inte säga "hej då". Har svårt för avsked.

Och, tårarna brände innanför ögonlocken... varför får du kanske veta längre fram. Kan inte säga mer just nu.


Idag är det årets första EFIT. Vill Du vara med så är det inte försent än!

Gå bara till http://ettfotoitimmen.se och läs dej till hur det fungerar.


Jag har idag 13 boxar att mocka. Så, jag ska hugga in på det nu.


Ha en toppenfin dag!   

Allmänt · Foto · Hälsa · Häst · Jobb · Livet
Av Livsturisten - 4 januari 2015 22:05

 

Ja, man kan ju verkligen undra hur dom tänkte...
Lämna företräde... Till, vadå?
Mitt på en liten smal väg på landet ska man lämna företräde,,,, trots att vägen inte korsas...
...annat än av en och annan hare, då...

 

Av Livsturisten - 4 januari 2015 16:37

Igår kväll skulle Disa äntligen få mat igen, efter att hon haft kolik.
Eftersom hon bajsat och druckit så var det OK att äta.

Och, OJ, vad hungrig hon var...


 

Av Livsturisten - 3 januari 2015 23:45

En jättebordslampa står så fint bredvid den relativt stora julgranen utanför Stalands möbler invid motorvägen, E4:an.

   

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Ovido - Quiz & Flashcards