A Life to Live

Alla inlägg under december 2014

Av Livsturisten - 13 december 2014 00:15

Idag är det Lucia!
I många av mina tonår hade jag glitter i håret den 13:e december. Och, nu för tiden känns det väldigt avlägset hur speciellt det kändes att vara uppe sent den 12:e och "vaka in Lucia".

Nu för tiden sitter man ju uppe till 1 - 2 på nätterna som regel. Och, det är "kors i taket" om man kommer i säng före midnatt.


Då jag gick i 3:an i Enskedeskolan så valdes jag till skolans Lucia, för Luciatåget.

Med mitt nästan midjelånga, vågiga, ljusblonda hår var jag given.

Men, hur var det då att vara skolans Lucia?

Vet inte!

Förberedelser och repetitioner var jättekul!
Prova ut Lucianattlinne och ljuskronan likaså.

Men... att vakna på morgonen den 13:e december och ha fått VATTKOPPOR... Det var inte alls så kul!

Det blev ingen Lucia alls för mej! Min enda chans att få vara Lucia...

(redan då föll jag på målsnöret - vilket genom livet ´kommit att visa sej vara en regel)


Idag ska jag lussa för hästarna!

Och, jag önskar Dej en Glad Lucia!


Dagens 3:e del av Trolltider startar med Lucia.

Av Livsturisten - 12 december 2014 21:23

Pga att belastningsattacken mot Telia gjorde så att jag inte kunde surfa igår kväll, inatt och idag på dan så uteblev lucka 12.


Tänk så sårbart det är då internet inte fungerar.

Räkningar kan inte betalas lika enkelt.

Kontakten med människor och nyhetssändningar minimeras.


Man kastas rakt in i "stenåldern"... typ början av 1990-talet. Och, det är ju inte bara vi privatpersoner som drabbas. Jättemycket går ju via internet numera.


Jag hoppas verkligen att denna attack gör så att Telia och flera ser till att rusta ordentligt så att dom inte förblir så här sårbara.


Uppdatering ang. min hälsa:

Jag äter pyttelite... och kramperna i magen fortsätter.

Igår och idag har jag ätit ProbiMage, och hoppas att det ska hjälpa.

Av Livsturisten - 11 december 2014 10:48

Idag blir luckan öppnad lite senare pga att jag inte är helt ok i min mage.


Men, här kommer lucka 11, innehållande bl.a Kim Anderzon.

Julens hjältar... var ett tag sedan man såg.

Av Livsturisten - 10 december 2014 17:47

Vaknade strax före 6 imorse och hade smärtor i hela överkroppen. Ända upp i tänderna.

Jag trodde först, och ett långt tag, att jag hade hjärtsmärtor. Men, då jag suttit upp i sängen nån halvtimme så avtog smärtorna och kramperna i magen (som jag haft konstant i ett par dygn) kändes igenom igen.


Har idag endast ätit 2 rostade mackor och en kopp te.
Detta intogs vid 16-tiden.


Jag tror faktiskt att problemet jag känt av nu i ca 14 dar beror på att övergången mellan tunn- och tjocktarm är ännu trängre nu. Detta trots att jag står på full dos kortison.

Det bådar inte gott alls.

Jag hoppas verkligen att det snart går över!

Av Livsturisten - 10 december 2014 00:15

Såg på TV4-nyheternas väder att det väntas snöstorm i Stockholm med omnejd på onsdagen.
Kanske det då är på sin plats att virka ett par fingervantar?

Av Livsturisten - 9 december 2014 01:26

Fler smilies til folket!   


Här kommer en lättbegriplig (om man förstår engelska, och om man kan virka fasta maskor) video som visar hur man tillverkar gulliga och goa smilie'sar.

Av Livsturisten - 8 december 2014 12:12

Nu provar jag att be mina kära läsare om hjälp.

Saken är den, att jag har ett projekt i huvudet som jag gärna vill få i händerna. Och, jag har kört fast på en viktig detalj...

Jag vet inte var jag kan få tag i PÄLSGARN.

Du vet... garn som består av "hängande trådar"... även kallat "eye lash yarn".


Snälla, tipsa mej Gärna om var jag kan hitta detta garn! ?   

Av Livsturisten - 8 december 2014 00:15

Så var det då dags för lite mera Trolltider...

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Ovido - Quiz & Flashcards