A Life to Live

Alla inlägg under december 2014

Av Livsturisten - 18 december 2014 17:05

Då min mage återigen blivit ond (vaknade vid 4-tiden imorse och hade ont... kände hur trångt det var i övergången mellan tunn- och tjocktarm) så är jag idag mycket matt.
Har idag mockat 11 boxar, med en paus mellan 4 o 5 då jag åkte med sambon till ByggMax, där han inhandlade material för att kunna fixa rampen till containern i nedre stallet.


Idag känns det som att lucka 18 från Pettson och Findus kan sitta bra här i min julkalender.

Av Livsturisten - 17 december 2014 23:45

Vinterns första riktiga dag?
Var det idag, onsdagen 17 december?

Det brukar kunna dyka upp saker som inte står på arbetsschemat, och idag var inget undantag.
Bil i diket... som behövde få komma upp därifrån.


Hon hade lämnat sin hund på hunddagiset på gården, och var på väg till jobbet. Men, hon kom inte ens fram till stora vägen, innan vägen försvann och övergick i ett dike.
Ett dike som inte gick att ta sej upp ur utan hjälp.


 

Som tack fick sambon ett knippe hyacinter. Eftersom de är blå, och sambon allergisk emot sådana, så får dom pryda stallet hos Oskadis.


Härligt att snön kommit och ljusar upp...
Härligt att det frusit på lite så att leran inte är blöt längre...

Men, jag är ju frusen av mej... så, nu får det inte bli kallare, om jag får råda.

Av Livsturisten - 17 december 2014 11:52

Idag är inte riktigt känslan för jobb där den ska vara.
Magen är lite snällare... och, det är jag glad för.


Däremot regnar det, och jag känner mera för att sitta inne i stugvärmen (de 16 plusgraderna) och handarbeta.... eller förtsätta att förvandla vårt röriga förrådshem till ett mysigt hem. Jag har en hel del kvar att göra på den fronten. Och, om bara EN vecka är det Julafton!


Vad jag också jättegärna skulle vilja pyssla med - och som jag får pyssla med... NÄR huset är färdigstädat!!!.... är Art Journaling!


I dagens lucka bjuder jag på lite info och inspiration inom området art journaling..

Ett lite annorlunda sätt att "skriva dagbok", kanske?   


...nu masar jag mej ut... till de, för dagen, 13 boxarna att mocka...


Jag önskar Dej en toppenfin dag!   

Av Livsturisten - 16 december 2014 01:37

I dagens lucka vill jag bjuda Dej på I N S P I R A T I O N.   

Se videon här, och låt dej inspireras!

...och ha nu en BRA dag!   

Av Livsturisten - 15 december 2014 10:48

Med 3:e advent passerat, har nu stallet, där min Óskadís bor, fått lite pynt, äntligen.

Har totalt missat att pynta i år. Inte glömt, dock. Bara inte orkat.

Sambon var snäll och satte upp gran-o-ljus-slingan häromdagen, medan jag stod, nära på dubbelvikt, och mockade i de 2 boxarna.

 

Ute är det ännu barmark. Det blåser hårt och kallt. Och, idag regnar det.

Broddar på fötterna behöver man då man går ute, så man inte halkar och slår sej.

 

Det är ingenting som ger mej Julkänsla, ännu.

Och, här hemma jobbar jag stenhårt (så mycket jag orkar och förmår) med att röja ut förrådet, och göra hemtrevligt.

Vi bor i ett pyttelitet torp, och har i ca 10 år förvarat ett helt hem i rummet.

Vi har alltså bott i vårt förråd, typ.

Men, sedan några månader hyr jag ett förråd, och kan då ha förråd där istället för här.

Behöver "bara" rensa bort allt som inte ska vara kvar alls först. För, det ska inte med till förrådet (som trots allt är mindre til ytan än vårt rum här hemma).

Igår fick jag loss så pass att det nära på kändes stort här hemma.


Om jag skulle visa kort på hur långt jag kommit så skulle nog flera bli helt förskräckta över hur illa det ser ut. Så, jag avstår det.

Jag visar före, under tiden och efter sedan, istället.


Idag ska jag fortsätta att packa, röja och städa.
Det ska vara klart innan Jul!


Igår hittade jag fram lite fotografier.

Dessa togs med en polaroidkamera 1982.
Jag var ful, ensam, mobbad...

Då jag ser dessa bilderna nu så ser jag att jag var inte alls ful, det ser inte ut som att jag var ensam och mobbad (men, det var jag... jag hade några som accepterade mej).
Tänk om man kunde se på sej själv idag redan med de ögon man ser med några år senare...

  
Bild 1. Selfie 1982, Bild 2. Gänget (jag i svart bikini), Bild 3. Närbild av mej, fotat av Anki

Av Livsturisten - 15 december 2014 10:33

Sen ett ar dar tillbaka har jag inte kunnat vara online mycket alls. Har försökt skriva här, men det har varit närmast omöjligt, då jag inte kunnat vara på en sida utan att skärmen fyllts av reklambanners.
Dessa reklambanners var symtom på virus i datorn, och inatt har mitt antivirusprogram (Avast) stått och jobbat med allt på hårddisken.
Det tog flera timmar, och mängder av infekterade filer placerades i karantänen.


Nu har jag varit på den här sidan i ca 20 minuter... utan att se en enda av dom många reklambanners jag bombades med innan.

Så, jag hoppas att allt är bra nu.


Min egen hälsa då?

För första gången på 2 veckor känns min mage OK - just nu. (innan jag ätit frukost)
Jag hoppas att även den är BRA nu, så vi kan få en god jul i år.
(1:a julen utan min mamma)

Av Livsturisten - 14 december 2014 13:28

3:e Advent, och Julen ser inte riktigt ut att bli som jag tänkt mej. Julkalendern här spårar ur lite, också, pga nåt skräp som dykt upp i min dator i samband med attackerna mot Telia tidigare. Och, min mage sätter stopp för det mesta. Städning och jobb. Allt är i uppförbacke nu. Och, Julmaten... kan jag inte äta om magen ska vara sån här. Ska försöka ta ett krafttag här om en stund. Fotar före... varje gång... så får vi se hur många bilder det blir innan det börjar se ut att bli nåt, sen.

Av Livsturisten - 14 december 2014 00:26

Det blev nästan som jag tänkt, men inte riktigt...
 

...så jag repade upp...
och gör nu... istället...
 

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Ovido - Quiz & Flashcards