A Life to Live

Direktlänk till inlägg 21 september 2014

Istället för att läsa om folk i de svarta hemska rubrikerna i tidningen?

Av Livsturisten - 21 september 2014 16:58

Vad ska närmast anhöriga göra då deras syster formligen skriker på hjälp och samtidigt vägrar ta emot något uns av detta, men samtidigt kastar anklagelser om att det är systrarnas fel om hon tar livet av sej?


Vem mår sämst i detta?


Här kommer bakgrunden till mina funderingar... och trots att dessa personer är människor som jag känner så står jag utanför och ser in, genom den av dessa som står mej närmast.
Alla namn är fingerade!


Eva har på nätet träffat kärleken. Detta var för ca 1 månad sedan.
Han har en sida på facebook, som i stort sett "alla andra", där hans namn inte är detsamma som Eva uppger till sin syster Emma att han heter.


Emma anar oråd, och reagerar på att killen har 87 vänner, alla tjejer... han uppger att han bor i Paris, att han är från New York... att han studerat i Kalmar och Helsingborg, samt att han arbetar i London.


Eva har ännu inte träffat killen face to face, men uppger till Emma att dom är ett par.

Eva berättar för Emma att hon ska åka hem till killen, som enligt Eva bor med sin syster i Västerås.


Emma blir orolig för Eva, och försöker att få henne att inte träffa killen i någons hem första gången, utan hellre på en neutral plats och gärna i Evas egen hemstad.
Emma lägger fram grunderna för sina misstankar om att detta inte är helt OK. Att killen inte är det han utger sej för att vara, Eva blir upprörd, och hotar Emma att hon tänker bryta kontakten om hon inte slutar försöka tala henne ur detta.


Eva skriver i en status på facebook och häver ur sej sin frustration över dom som inte tillåter henne att få bli älskad och få ha en pojkvän... Emma ringer till Eva, för att försöka förklara att hon är rädd om sin syster.
Eva trycker bort Emmas uppringningsförsök ett stort antal gånger, och sms'ar slutligen och ber om ursäkt för att hon är hennes syster. En stund senare skickar Eva en bild föreställande ett vattenglas, några tabletter och en burk, på ett bord, och orden att hon nu tänker ta sömntabletter och avsluta sitt liv.


Emma ringer 112 och ber polisen om hjälp, då dom bor alltför många mil ifrån varandra för att Emma ska hinna dit per bil.


Sedan hör inte Emma något mera förrän dagen därpå, då hon hör efter med Fia om hon hört av Eva.
Fia har inte hört av Eva alls... Men, återkommer sedan till Emma, då hon tagit kontakt med Eva för att höra sej för om hur det är med henne.

Det framkommer att polisen mycket riktigt sent på kvällen åkt hem till Eva. Dom hade tagit med henne till psykakuten.
Hon hade lämnat psyk vid 3:30 på morgonen.


Eva hade uppgivit för Fia att hon inte tagit några sömntabletter, för att hon inte vågat. Men, hon ville också klargöra att om dom fortsatte att motsätta sej hennes förhållande med killen som hon ännu inte träffat på riktigt, så kommer hon att ta sömntabletterna. Och, hon ville att systrarna skulle förstå att det då är på deras ansvar som detta sker.


Detta är saken...

Nu till den stora och svåra frågan: Hur agerar man i detta?

Eva mår helt klart mycket dåligt!
Hon söker med ljus och lykta efter att få bli älskad.
Men, hon förstår inte att det är just kärlek då hennes syster, Emma, blir oroad och vill att Eva ska vara försiktig.
Eva ser inte de "varningssignaler" som Emma ser om killen.

Så, den stora frågan är nog...
Vad ska Emma göra?

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Livsturisten - 26 juli 2019 13:43

Fy vad varmt det är. Just nu är det 42 grader varmt i solen, och vi håller oss inne, i rummet i "vårt" lilla hus. Här är det svalast just nu. Luften har gått ur mej och jag har haft känningar som jag är jätterädd för. Att det kan vara hjärtat. Vi...

Av Livsturisten - 22 maj 2019 22:26

Så många gånger under så många år har denne hästägaren uttryckt så mycket agg emot min sambo, och markerat emot honom, som om hon är förmer än honom. Senast nu i eftermiddags.   Hon ska ALDRIG mer kunna be oss om hjälp!Det är mer än nog!!!   ...

Av Livsturisten - 15 maj 2019 14:04

Nu SKA jag verkligen göra verklighet av min dröm om att min YouTube-kanal ska bli det jag från början ville att den skulle bli!   Härom dan gjorde jag ett första trevande steg och laddade upp en video som jag skapade i ett nytt jätteroligt progra...

Av Livsturisten - 14 februari 2019 10:56

Igår, då jag och sambon höll på att mocka på plattan, där lösdriftsvalackerna äter, så kom den där otrevliga gubben som håller koll åt markägaren. Han gick genast på min sambo i enormt otrevlig tog och beordrade honom att låsa upp elskåpet vid Este...

Av Livsturisten - 8 februari 2019 10:19

Idag kunde jag inte med att gå ut och släppa ut hästar. Mina fötter värker mer o mer för varje dag, och jag kände inte för att offra mina sista krafter på att hjälpa en person som igår hackade på mej för att jag "ropade på fel sätt" istället för att ...

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Ovido - Quiz & Flashcards