A Life to Live

Alla inlägg den 14 september 2014

Av Livsturisten - 14 september 2014 16:30

Blev lite irriterad idag då dom tvingar oss att åka till en väl gömd skola och rösta istället för till vallokalen vi blev ålagda förra valet. Den lokalen låg i grannkommunen (vi bor precis på kommungränsen) och den här gången ville vår bostadskommun ha våra röster i kummunalvalet.


Jag lämnade min röst i 4 kuvert:
Riksdag
Kommunal
Landsting
Folkomröstningen om ja eller nej till Väsby sjöstad


Jag hade gärna velat lägga en röst på Sollentunapartiet - som inte vill ha någon bebyggelse vid Väsjön osv.
Men, tyvärr... Det gick inte, då vi ålades att rösta i Upplands Väsbys kommunalval.


Du får självlista ut vad jag lade i mina 4kuvert!   

 

Av Livsturisten - 14 september 2014 11:39

...då kanske dom som nu sitter i de stora klorna kunde bry sej om hur dom skulle kunna bli större...

Av Livsturisten - 14 september 2014 10:28

Efter en otroligt jobbig natt så är jag idag inte så värst kaxig.


Har en hel del at ta itu med idag. Och, jag hoppas att jag piggar på mej strax.


Har frusit hela natten. Dags att göra något STORT så att vi får igång värmen inne.

Har haft ONT i magen sedan innan jag gick och la mej. Jag hade mina aningar redan innan jag åt, men det var ju så gott... Uppenbarligen tyckte inte magen det. Undras bara vad av allt jag åt som magen tyckte minst om.

Har sovit ca 1 timme innan katterna rök ihop i köket vid 3-tiden, och sedan nån timme mellan då sambon gick ut för att jobba, vid 6-tiden, och då han kom hem vid 9.


Det var trevligt igår kväll.
Men, inatt har jag inte haft det så kul! *gillar inte att ha Crohn*

Av Livsturisten - 14 september 2014 01:41

Ett tag, under dagen, var jag lite orolig för att jag skulle tvingas avstå från att gå på gårdens kräftskiva, som jag sett fram emot... nu, när även vi var välkomna (det har ju inte hänt tidigare).
Men, jag kände mej så sönderstressad hela dan... skakade inne i kroppen... händer och armar funkade inte fullt ut. Koordinationen var sämre än hos en 1-åring.


Jag hade, för ett par veckor sedan, ombetts att fota lite under festen. Och, det såg jag också fram emot - även fast jag vet att det där med foton är känsligt för många.

Även jag har problem med foton på mej själv, så jag visar aldrig upp foto på någon jag vet inte vill.
Och, jag slänger inte ut offentligt foton som ser "konstiga" ut, utan att kolla först med den det föreställer.

Den som inte redan vet det får allt vackert lära sej att det är sån jag är.  


Sambon och jag tog en tur till ICA Maxi på eftermiddagen, och köpte lite färska räkor... och jag skrinlade planerna på att äta de revbensspjäll som jag tillagat tidigare under dagen. Dom får vi äta under valvakan, istället.


Det blev trevligt på festen. Och, några foton blev det, också.

Vargur's matte var också där... och, hon hade också kamera med sej, och knäppte lite bilder.

Och, det var tur... för mina kort blev inte så himla bra.

Ett och annat riktigt roligt kort... Men, inte så många att visa upp.

       

Sambon gick hem då solen gått ner och det var kallt. Vi satt ute, och han var trött och ville sova en stund innan nästa jobbpass.
Jag stannade, tills det var dags för kvällsfodringen. Då, fick sambon vakna och komma och hjälpa till.


Nu känner jag i magen att det nog var lite för mycket med kräftor, räkor, tårta och chips...

Men, det var gott då!

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Ovido - Quiz & Flashcards