A Life to Live

Alla inlägg den 2 augusti 2014

Av Livsturisten - 2 augusti 2014 10:31

Härom kvällen, då jag upptäckte att jag blivit bestulen på mitt träns, ur den gemensamma sadelkammaren, så var det illa nog...
Nån timme senare slog mitt immunförsvar till och satte igång att slå på mej.


Att detta händer då jag blir stressad, trängd osv... vet folk som känner mej.

Och, andra som har samma erfarenheter av att ha en autoimmun sjukdom.


Det är illa nog att stjäla från mej... men, att dessutom nära på kosta mej mitt liv...?


Hela dan igår var jag matt och hade ont i magen, eftersom inflammationen i tunntarmen blommat upp, och förträngningen blivit nära på totalt stopp.
Jag fick inse mej besegrad under eftermiddagen, och lägga mej i sängen... där blev jag sen kvar hela natten, med feber och magsmärtor. På morgonen hade jag dessutom huvudvärk.

Just nu är magen någorlunda lugn. Men, jag är matt och svag.

Knappt 1 år sedan jag låg i 2-3 veckor... och därigenom tappade 10 kg och fleralet muskler.


Jo, jag kan höra det skadeglada fnittret... och, det enda jag kan se framåt... är inte vackert.

Ser ingen trevlig väg ut ur det här.

       

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Ovido - Quiz & Flashcards