A Life to Live

Alla inlägg den 7 juni 2014

Av Livsturisten - 7 juni 2014 10:00

 

Det blev inte precis Nationaldagsfirande för min del. Och, det berodde inte på att jag räds bli kallad rasist om jag hyllar mitt eget land.
Utan, det blev istället att fira mitt eget liv... med varje andetag som jag överlevde.
Vaknade och upptäckte att värken i mellangärdet fanns kvar, sedan kvällen innan.
Tog mej, med stor smärta, ur sängen. Svalde 2 kortisontabletter.
Tog mej ut i stallet, för att mocka 8 boxar och flytta 2 hästar från hage till hage.

Skickade ett videovykort åt Sögn till hennes matte, med.

Då detta var klart gick jag hem, och satte mej i min baden-baden.

Vid 12-tiden försökte jag få i mej 1 ostsmörgås, 1 kopp te och 3dl verum drick-yoghurt.
Det gick "halvbra".


Resten av dagen tillbringades i baden-baden, med smärtor, stickning, smärtor, bok, smärtor, kameran, smärtor...


Vid 18-tiden släpade jag mej ut och (med sambons hjälp) tog in hästarna.

Sen kände jag mej så pass bra att jag åt en portion ärtsoppa till middag.


Här kommer lite av min 6 juni i bilder:

   
Min blomsterrabatt... (mycket av den präglas av minnet och sorgen av min mamma)
 
Varje knopp blir en glädje men också en påminnelse om att Mamma inte får se... Vresrosorna fick jag för ett par år sedan av min mamma. Hon tog sticklingar på sommarstugan, och gav mej.
 
Här tillbringades största delen av Sveriges Nationaldag, för min del...
   
Här skulle egentligen Óskadís gå en timme eller två...
Ser du vad som döljer sej här?
 
...eken som min mamma tog upp (som bara ett par cm lång) på sommarsugan, och gav till mej.
Min egen ek!!!
 
Medan jag satt här... så gick sambon fram med "röjaren", bakom min rygg...
  
...så nu ser man eken lite bättre!


Han klippte fram min Kastanj också.
Den fotade jag efter insläppet av hästarna:

 

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Skapa flashcards