A Life to Live

Alla inlägg den 22 maj 2014

Av Livsturisten - 22 maj 2014 21:19

Idag fick Óskadís gå i sin hage här hemma några timmar och äta gräs. När jag sen tog in henne så gick hon och la sej i boxen.

Precis då kom Dís' matte. Hon hade en himla kul idé: "Sadla Óskadís så skrittar vi ut en sväng i skogen!"

Eftersom jag är väldigt osäker och lite rädd så fick hon faktiskt öva lite övertalning, innan jag vågade mej på att faktiskt hänga med ut - på en nästan sovande Óskadís.


Mina "ursäkter" om att jag måste städa hemma... var faktiskt sant.

Och, nu sitter jag i läget att få städa klart (så jag får loss min säng) ikväll innan jag sover.


Vi skrittade ut... med Dís o hennes matte.

Óskadís gick och "sov" ca 2 tredjedelar av rundan.

Vi var ute lääänge. Vet inte hur länge exakt. Kanske närmare 45 minuter?


Vi red igenom ett helt otroligt stort fält av liljekonvaljer, som inte riktigt börjat blomma än.

Där vill jag rida igen!!!


Först var jag ju osäker... men, efter ca 1 fjärdedel av turen så började det lossna lite.

Fast, inte förrän vi var i höjd med torpet i skogen på väg hem kom jag på att jag inte fotat något (som jag brukar göra då jag rider). Och inte ens det fick mej att ta upp kameran.


Så det blir inga bilder från dagens ridtur.


Kan bara säga att idag har jag RIDIT för första gången sedan 11 september 2013, ett par dar innan jag brakade igenom och la mej sjuk .... så jättesjuk.... i flera veckor.


Det var helt Underbart att skritta ut i skogen, på en helt lugn och lite tittig häst, och T-shirt var helt OK ända till strax efter 21-tiden.


Nu är det SOMMAR!

(jo, jag vet... almanackan säger vår... men alla svalor på gården och 17 plusgrader sent på kvällen säger sommar)


Tack till Dís och hennes matte! Det här gör vi om!


Och, Óskadis! Älskade häst!
TACK!!!   

 
(bilden knäppte jag innan vi red ut)

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Skapa flashcards