A Life to Live

Alla inlägg den 9 april 2014

Av Livsturisten - 9 april 2014 23:16

...men, även om jag är fullständigt oresonligt envis ibland, och vägrar att sluta bry mej... så, kommer till sist dagen då jag börjar inse at jag inte ska bry mej...
Den dagen har redan kommit... och jag har envist ignorerat den, eftersom jag är så dum, som fortsätter att bry mej..


Jag har skäl att bry mej.
Jag vet att min omsorg kommer från ett gott ställe.

Och, tyvärr vet jag också att flertalet av dom som jag hjälper genom min omsorg samtidigt idiotförklarar mej.

Och, varför fortsätter jag att bry mej, då jag ändå vet att de flesta inte förstår mej...?

För att jag bryr mej!
Jag bryr mej om djur!
Jag bryr mej om människor!
Jag vill / menar väl!

(och samma orsak har min sambo)


Men, hur länge ska vi tjata på folk om att komma ihåg att sätta för snöret vid bakdörren av stallet?

Hur länge ska vi bli betraktade som jobbiga idioter för att folk inte förstår varför vi envisas?


När snöret på FRAMSIDAN är BORTA....

DÅ ger JAG upp!!!


Det snöret har åtminstone jag inte haft någon anledning att tjata om.

Där har det verkat som att alla förstår vitsen med att ha det där.

Men, nu vet jag inte...


Kom upp till stallet ikväll för att fodra...

Snöret var inte för... ovanligt, kände jag.

Gick in och sträckte mej efter snöret, för att koppla upp Gucci i det, som jag brukar göra på kvällen... Och, upptäckte att det inte satt kvar ALLS.

Det är BORTA!!!


Jaha...

Dåså...

Min häst står inte i det stallet.

Så, jag får väl ta min omsorg och hålla den till MEJ och de MINA, då!

Av Livsturisten - 9 april 2014 15:53

Stephen Hunter (Bombur i The Hobbit-trilogin) gör reklam för Toyota.

Av Livsturisten - 9 april 2014 13:06

Det har jag erfarit några gånger i livet... som t.ex då jag var 6 år och var mycket nära att dö i en drunkningsolycka. Jag minns än idag hur det kändes att vara under vatten i flera långa minuter, andas in djupt, skrika, svälja, svälja, svälja vatten i ren panik och i försök att få slut på vattnet.


Idag har jag en gång (hur många fler det blir vet jag inte än) varit så nära att kvävas, då jag inte får luft pga slem i halsen som inte går att hösta bort.


Jag har så ont i bak i ryggen (lungorna) och under armarna, och hostar och hostar på nätterna och dagarna. Och, nu behöver jag något som hjälper till att lösa slemmet.

Idag gav jag mej på sambons receptutskrivna medicin. Den han fick just för att den var slemlösande.

Jag hade att välja på det eller att sluta andas (och dö).

Jag har svårt att andas nu med. Men, nu andas jag i alla fall.

Då fick jag varken in eller ut luft. Panik!


Men, det är inte bra att ta medicin som jag inte vet om jag tål. Jag vet ju inte om den krockar med de mediciner jag redan äter mot Crohn.

Läkaren som skrev ut den till sambon hade sambons medicinlista framför sej och kollade dom medicinerna noga.

Så, nu tar jag inte mer av sambons medicin.


Jag hoppas att vi istället ska kunna få tag i Quilla, som jag tagit förr, och som receptfri på apoteket.


Men först måste jag ut och mocka. Och, sambon ska ju jobba klart. Tror han slutar vid 16.
Om vi inte kan få ta en tur till apoteket under arbetstid, förståss.


Håll dej undan från förkylningsvirus!!!

Det här är inte roligt!


Och, jag hoppades på att jag skulle vara bättre idag än igår... och det ter sej som att det fortfarande går utför. *suck*

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Skapa flashcards