A Life to Live

Alla inlägg den 8 februari 2014

Av Livsturisten - 8 februari 2014 11:10

Igår hann jag bara vakna, efter en orolig natt fylld av konstiga drömmar (när jag väl äntligen lyckades somna), så ringde telefonen. Óskadís' fd matte behövde hjälp att få hem en av sina hästar, som varit borta en tid för att bli inriden.

Efter att frukost intagits satte vi oss i lastbilen och körde bortom Österbybruk.


Väl framme på gården där vi skulle hämta Vidar (som jag såg första gången förr-förra sommaren då han var hingst och gick på bete här) så fick vi träffa en häst som gjorde mej riktigt glad av att få se.

Jag minns inte vad hon heter. Men, hon är 35 år - Trettio-fem!!!

Helt otroligt!

 

Jag döpte henne raskt till "Snöbollen".


Det tog ca 5-6 timmar T&R.
Jag filmade lite efter vägen dit och hem.


Den längsta sträckan vi kört för att hämta häst, var 2002, då vi åkte till Varberg för att hämta 2 D-ponnies som kommit från Irland.
Vi körde t&r samma dag, och på vägen hem (hela vägen hem) hade vi en häst som stod och sparkade ett bakben i väggen (rakt i sambons rygg).


Den här hämtningen var inte fullt lika lång.

 

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Ovido - Quiz & Flashcards