A Life to Live

Alla inlägg den 28 januari 2014

Av Livsturisten - 28 januari 2014 23:36




Idag har jag sett en del ovanliga saker...

Kanske är det inte så ovanligt för Dej... Men, för mej blev det en hel del av den varan idag.


Dagen började med att himlen såg ut lite som den brukar göra på målningar där himlens änglar skildras.

 

Sen trillade något oidentifierat ner från en tom himmel och landade en liten bit ifrån mej och sambon, då vi just gjort klart mitt stalljobb.

Kan det ha trillat från ett flygplan?

 

Den är i plast.

På väg till mötet med prästen (för att tala om den analkande begravningen av vår älskade mamma) så såg jag denna. Och, var ju tvungen att fota förståss.

 

Jag gillar verkligen vad dom gjort i Årsta.

Här är ett av många konstverk utanför kyrkan.

 



Och, här är ytterligare ett, av många, konstverk utanför Årsta kyrka.  

Något jag aldrig sett tidigare, och som jag också kände att jag bara måste fota, var Kollektomaten i hallen mellan kyrkan och församlingshuset.

Ingen mer kollekthåv, alltså?

 

Och, kolla här!!!

Det här gillade jag helskarpt!

Jag blev glad då jag såg denna bokhylla, som står utomhus, mitt i bruset, på Årsta Torg.

Jag såg den då vi var på väg tillbaka till bilarna, efter att vi (Jag, sambon, mina 2 systrar och min bror) varit till blomsteraffären och gemensamt beställt blommorna till begravningen.


Vilket underbart initiativ!

 

Prästen var trevlig.

Vi syskon var väl överens om hur vi ville utforma begravningen.

Jag fick uppdraget att ringa och prata med tjejen som spelar orgel i kapellet den dan, och även en man som troligen (förhoppningsvis) kan sjunga 2 av oss utvalda låtar.

(annars får vi spela upp CD)


Det kändes bra att träffas igen, alla 4.


Det kändes som att Mamma var med oss idag!
Och, det kändes som att hon log!   


Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Ovido - Quiz & Flashcards