A Life to Live

Alla inlägg den 19 januari 2014

Av Livsturisten - 19 januari 2014 10:56

 

Ser du örnen, till vänster om eken?
Det är en vanlig syn här. Havsörnarna och de andra rovfåglarna - och även hägern - gillar att sitta i eken som jag älskar.

Utan den eken skulle gården inte alls vara vad den är. Eken är gårdens hjärta. Och, om den bara kunde prata... så skulle den kunna berätta om så mycket som hänt och varit på den här gården.


Igår var det ett underbart vinterväder. Ömsom snöfall, ömsom solsken. Och, ibland båda samtidigt.

Sambon plogade ridbanan. Och, på eftermiddagen gick jag och Óskadís en promenad på ca 30 minuter.

 

 

Det är lite svårt att få Oskadis att stanna kvar då jag tar ett steg tillbaka för att få med hela hennes ansikte i bild. Jag träffade Fjölis' matte, som hjälpte till med att hålla... Men, jag är inte helt säker på att hon vill synas här. Så, därför visar jag den bilden då jag klippt bort henne.

Så länge får vi hålla tillgodo med denna.


Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Ovido - Quiz & Flashcards