A Life to Live

Alla inlägg under september 2013

Av Livsturisten - 1 september 2013 21:13

Jo, jag har ju stickat raggsockor tidigare. Men, nu har jag gett mej in på det där med lite finare sockor. Såna man normalt har innanför raggisarna - om inte bara i fina skor, till kjol, klänning eller byxor.


Jag är med i en grupp på Facebook där vi nu i september stickar en socka (eller ett par sockor helst) efter en given beskrivning.

Nu har jag kommit en bit, och jag får känslan av att den här kommer att bli lite för vid.

Jag har ju varken garnet eller stickorna som beskrivningen rekommenderar.


Men, jag fortsätter ändå... Kanske löser det sej efter vägens gång.
Eller, om inte... så kan det ju bli en annan typ av socka.


Det är ju ändå 1:a försöket!

 

Av Livsturisten - 1 september 2013 11:23

Ellinor har en blogg...

I hennes blogg finns ett inlägg om att vara med och bli Veckans blogg...

Jag anmälde mej (den här bloggen) nyss...


Gör det du med, vet ja!   


Klicka >HÄR< !

Av Livsturisten - 1 september 2013 10:52

... på en del olika saker...

bl.a 1:a dagen i september... sålunda 1:a dagen på hösten (enligt almanackan), och det känns...


Och 1:a dagen på det som givit mej magkatarr under senare delen av sommaren.


Men, också 1:a dagen med lite nya planer.


Fast, främst - naturligtvis - 1:a dagen på resten av mitt liv!


Och, idag är magen bråkig - igen. *sucka uppgivet*


Idag är det dags för ny fototriss. Så, det kommer det inlägg om senare.

Och, idag ska jag ta 1:a steget på nytt videoprojekt och videobloggsprojekt.

Nyfiken? Det är bra! För, det här ska bli kul.


Ska starta upp nytt alster med stickor o garn med... och återkommer om det senare.


Idag har 8 månader av det år gått som jag bestämde mej för skulle bli mitt år. Året då jag växte, då jag blev bättre omtyckt, då jag blev gladare, då jag fick större "gemensamhetskrets" osv...

3 kvartal... 2 3:e-delar...
Hittills har det gått åt motsatt håll, eller stått kvar på som det var innan (2012).

Men, skam den som ger sej!

Så länge det finns liv finns det hopp! Right?


   

En fråga till Dej, som läser:

Om jag ska satsa på att samla alla utspridda kunskaper i 1 hund för att kunna träna o tävla Rallylydnad med denna hund...

Vilken hund ska jag satsa detta på?

    

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Ovido - Quiz & Flashcards