A Life to Live

Alla inlägg den 27 augusti 2013

Av Livsturisten - 27 augusti 2013 23:39

Jag brukar ta tillfället att träna Gucci på hemväg från kvällsfodringsrundan. Innanför grinden, på väg till ytterdörren brukar han få öva på att STANNA och att SITTA till dess jag säger "varsågod".
Hittills har han klockrent stannat och stått stilla medan jag gått omkring honom. Och, suttit stilla under samma omständigheter.

Ikväll mindes jag övningen jag sett Fredrik Steen göra med hund som satts och som skulle sitta kvar: Han drog i kopplet... och hunden skulle SITTA KVAR - eftersom "friordet" inte uttalats.

Jag testade. Och, det funkade!
Tog fram mobilen för att filma. Men, det gick ju inte, eftersom det var alldeles för mörkt ute i trädgården.

Gick in istället och testade att göra om det. Filmade. Men, missade att spara videon.


*men det var väl som själva....*


Tog ett tag till och satte honom... filmade... sparade videon...

Jag har inte övat detta alls - förrän jag bara testade det ikväll.

Han är så duktig, min Gucci!!!   

Av Livsturisten - 27 augusti 2013 22:08

...med några riktiga ljusglimtar... blev det idag.


Sambon skulle börja lite senare idag, eftersom han jobbade över då vi var och hämtade hö i förra veckan. Så, vi bestämde oss för att åka och handla innan dess.

Vi hade 10% storköpsrabatt att utnyttja på ICA Maxi, så vi passade på att köpa plantjord (till växterna vi fick i söndags) och storhandla lite mat.

Kruxet var "bara" att jag precis innan vi skulle gå in på maxi fick känning på en panikattack som var i antågande. Och, hela tiden inne på Maxi var jag vinglig och extremt yr.

Vi plockade åt oss ett USB-minne som blev 10% billigare med storköpsrabatten, också.


I självscanningskassan orkade jag inte stå o vänta, utan gick sakta på vingliga ben mot utgången, medan sambon betalade och fick USB-minnet avlarmat.

Då vi plockat in varorna i bilen gick jag tillbaka med kundvagnen... Väl hemma upptäckte vi att USB-minnet inte var med hem. Sambon hade lagt det under plastbrickan på vagnen (där man sätter barn) och jag hade inte sett det.

Jag blev ledsen... mest pga att jag inte fungerar då jag mår dåligt. Att jag inte klarat av att ta hand om det hela.

Vi åkte tillbaka, och hoppades att ingen tagit vagnen ännu... men, den turen hade vi ju inte, förståss.
Någon hade funnit ett USB-minne och säkert blivit glad över det.

För oss var det borta. Och, jag bestämde att det blev det sista i USB-minnesväg jag inhandlar. *så det så*


Väl hemma igen gick jobbet i slow motion idag. Matt och andfådd mest hela dan.


Järntankningen känns inte av som någonting uppiggande än.


Efter att jag i ca 2 timmar tagit in 8 hästar (så sakta gick jag ... på "högfart"...) så åkte vi till Hööks för att handla vinterskor åt mej. Yhlva och Linus följde med också.
Det blev ett par svarta sköna vinterkängor, ett halsband till Loke och / eller Akela (hade redan ett men behöver ett till varje hund, ju) och ett pannband till Oskadis, också.

Sen gick färden till CityGross där 3 spånbalar inhandlades, så jag klarar mej med boxen för Oskadis i september.


Utflykten var glad och skrattig, som den brukar bli då Yhlva är med.


Hittade en liten, liten blåklocka i hagen då jag hämtade Fursti.

     

Så kort, så kort... Men, blommar gör den!

"Skam den som ger sej"!!! 

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Ovido - Quiz & Flashcards