A Life to Live

Alla inlägg den 18 augusti 2013

Av Livsturisten - 18 augusti 2013 22:55

Jag tänkte jag skulle göra en sommaräng... av african flowers...

Men, nånstans - troligen på det mörkare rosa varvet - blev det fel antal maskor. Så, det grå blir inte rätt.


Så, jag får "helt enkelt göra om och göra rätt!     

 

Av Livsturisten - 18 augusti 2013 18:27

Dagens tema är ett årstidstema, och ska vara ett sommartema. Fast, just idag känns det höstigt, med hårda vindar och duggregn.

Men, här kommer nu min triss:

     

För flera deltagare i dagens tema - följ länken med ett klick!   

Av Livsturisten - 18 augusti 2013 15:22

Hittade en video via en länk på Facebook.

Denna video gjorde att jag mindes hur viktigt det är för hälsan och kroppen att dricka vatten. Och, att vattnet är rent.

Att titta på videon eller att visa upp den för andra kommer i sej självklart inte att placera rent vatten i händerna på någon som behöver det! (vill säga det innan bombandet om det startar)


Men, det uppmärksammar!
Och, vetskapen om det i sej kan göra "ringar på vattnet". Och, kanske... får nån organisation som jobbar för vatten i tredje världen en peng...(?) Vem vet...   

Av Livsturisten - 18 augusti 2013 14:57

En favorit i repris av Cirkus Bäng&Fläng.   

Av Livsturisten - 18 augusti 2013 12:20

Häromdan var jag riktigt ledsen. Ledsen på mej själv och på min livssituation.

Jag hade också såren i själen som värkte till följd av att det börjat rotas i dessa, och jag var så nära marken man kan komma innan man verkligen ligger ner.


Och, så uppepå det blev jag så ledsen då jag insåg att jag i mina försök att upprätthålla det viktiga missat något minst lika viktigt: MIN HÄST!

Jag kände tydligt att hon inte var världens mest harmoniska, då jag låtit henne vila hela sommaren. Och, nu skulle jag försöka få igång både henne och mej.


Pga den oerhört kraftiga järnbristen som just nu råder i min kropp orkade jag inte fysiskt, heller... Och, jag kände mej så himla ledsen.

Just då dök Viljas matte upp. Och, hon fick lyssna då en liten del av stormen inom mej sipprade ut.


En stund senare hade jag lite förnyade krafter, och Óskadís och jag gick på vår första skogspromenad ihop.
 
Väl hemma i stallet blev det sedan ca 10 minuter uppsuttet - mest bara för att jag skulle upp på hennes rygg.

 


Sov idag lite längre. Drömde en massa där jag blev av med skyddsling som jag månat om hela sommaren då ägaren kraschade allt i en enda mening. Och, där jag totalt missat att ta hand om skyddslingar jag var satt att ta hand om.

Vaknade vid lunchtid, med huvudvärk och ångest.


Sambon kom hem ifrån stallet med present till mej från Viljas matte.

   
Hon hade sagt till sambon att jag skulle ha detta så jag och min häst skulle vara glada tillsammans.... eller nåt liknande.

En riktigt värmande gest, som la ett leende på mitt ansikte och i mitt hjärta.


Har nu ätit frukost, och ska ut och fota för fototrissen idag.

  

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Skapa flashcards